تحویل اقلام اساسی آسیب دیدگان ناشی از سیل مشهد تاریخ جدیدی در مشهد هم‌زمان با بدرقه باشکوه «شهید جمهور» رقم خورد | تقدیر ویژه فرماندار از عملکرد شهرداری مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: آبرومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تشییع میلیونی «شهید جمهور» + فیلم توسعه پایدار و مقابله با بحران آب از مسیر آب‌های خاکستری | نگاهی به گام‌های شهرداری مشهد در مسیر بهره‌گیری از آب‌های خاکستری هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۵ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان کوثر و سه‌راه خیام | فوت راکب موتورسیکلت در بزرگراه شهید چراغچی (۵ خرداد ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید فاطمی‌ارفع مدیر پروژه مسجدمحوری شهرداری مشهدمقدس شد رکوردشکنی مترو در روز تشییع شهید جمهور در مشهد روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در روز تشییع شهید جمهور مشاور عالی شهردار مشهد در امور مرتبط با سران قوا منصوب شد + تصویر آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم
سرخط خبرها

نذر در حرم امام رضا (ع) | عکس بگیرم؟ نذره!

  • کد خبر: ۷۱۱۸۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
نذر در حرم امام رضا (ع) | عکس بگیرم؟ نذره!
یک گوشه از صحن انقلاب ایستاده است و تا می‌بیند زائری موبایلش را برای عکس‌گرفتن درمی‌آورد، می‌دود جلو و می‌گوید: می‌شه من عکس بگیرم؟ نذره! عکاسم. بلدم چطوری عکس بگیرم و قاب براتون ببندم که یک عکس خوشگل دربیاد.

جانقربان | شهرآرانیوز- یک گوشه از صحن انقلاب ایستاده است و تا می‌بیند زائری موبایلش را برای عکس‌گرفتن درمی‌آورد، می‌دود جلو و می‌گوید: می‌شه من عکس بگیرم؟ نذره! عکاسم. بلدم چطوری عکس بگیرم و قاب براتون ببندم که یک عکس خوشگل دربیاد.

بعضی‌ها چپ‌چپ نگاهش می‌کنند و گوشی را عقب می‌کشند، بعضی‌ها لبخند می‌زنند و گوشی را دستش می‌دهند تا چند عکس یادگاری خانوادگی از آن‌ها در کنار حرم و بارگاه حضرت رضا(ع) بگیرد، بعضی‌ها هم می‌خندند و می‌گویند: واقعا همچین نذری کردی! چقدر عجیب!

شاید شما هم از آن‌هایی باشید که مثل محمدرضا هاشمی اهل نذرهای متفاوت و عجیب باشید و همراه با نذری که می‌کنید یک سورپرایز هم برای مخاطبان داشته باشید! نذرهایی که خیلی‌ها بعد از شنیدن آن می‌گویند: واقعا نذره! چه عجیب!

کارت بزنم؟ نذره!

هانیه یکی‌دیگر از کسانی است که نذری متفاوت در روز ولادت امام‌رضا(ع) دارد. او هر سال در این روز کنار دستگاه کارت‌خوان اتوبوس می‌ایستد و 3تا 8تا برای زائران حرم کارت می‌زند. او می‌گوید: گزینه‌هایم کاملا انتخابی هستند و یک‌جورهایی دلی انتخاب می‌کنم که برای چه کسانی کارت بزنم. بعضی‌ها برایشان عجیب است که همچین کاری می‌کنم و همیشه سورپرایز می‌شوند. کلی هم دعایم می‌کنند. فکر می‌کردم این کار مختص خودم است، ولی پارسال تا سوار اتوبوس شدم، سورپرایز شدم و یک خانم جوان که دم در ایستاده بود، پرسید: حرم می‌ری دخترم؟ گفتم: بله. گفت: کارتت رو من می‌زنم، نذره.

نماز بخوانم؟ نذره!

علی صالحی یکی‌دیگر از زائرانی است که نذر دائمش نمازخواندن است! البته نه نماز قضا و نماز حاجت. او هربار که حاجتش را می‌گیرد، به حرم می‌آید و در صف نماز ۱۰تا میت در همان روز می‌ایستد و برایشان نماز می‌خواند. او هم می‌گوید: بیشتر برای کسانی می‌ایستم که دوروبرشان خلوت است و کسی را ندارند. احساس می‌کنم خوش‌حال می شوند. اگر میتی خیلی بی‌کس باشد، برایش یک یاسین هم می‌خوانم. از آن نذرهایی است که خیلی جواب می‌دهد! یک چیزی هم بگویم بخندید بد نیست: یک‌بار برای بنده‌خدایی که فقط ۲پسرش همراه جنازه بودند، ایستادم و نماز خواندم. تمام که شد، پسرش دست کرد و ۵۰۰۰ تومان در مشتم گذاشت. گفتم: نذره، پول نمی‌خوام. بنده‌خدا برایش عجیب بود، ولی پول را پس نگرفت و گفت باشه یک فاتحه بخون برای بابامون!

زنگ بزنم؟ نذره!

محمدطاها یکی‌دیگر از افرادی است که نذری متفاوت دارد، او روز ولادت حضرت رضا(ع) روبه‌روی پنجره فولاد می‌ایستد و به‌صورت کاملا اتفاقی شماره تلفن‌های همراه دیگر شهرها را می‌گیرد و به آن‌ها می‌گوید که از روبه‌روی پنجره فولاد و از حرم زنگ زده است و چند دقیقه تلفن همراهش را رو به ضریح می‌گیرد تا دیگران با امام رئوف درددل کنند. او می‌گوید: الان چندسالی است که این کار را می‌کنم و همه شماره‌هایی را که یک‌بار زنگ زده‌ام را به‌نام زیارت با عدد ذخیره کرده‌ام. الان ۷۲ تا مخاطب در تلفنم دارم که به‌نام زیارت هستند. اسمشان را نمی‌دانم، ولی بعضی‌هایشان هر چند وقت زنگ می‌زنند که اگر رفتی حرم به ما خبر بده که تلفنی زیارت کنیم. مخاطب زیارت ۴۳ از بین همه مخاطب‌ها بیشتر زنگ می‌زند و اهل کاشان هم هست.

نذرهایی از اعماق قلب


در میان این نذرهای عجیب، بعضی‌ها نذرهای عادی‌تری مثل پیاده‌روی تا حرم از هر کجای شهر، توزیع شکلات نذری، واکس‌زدن کفش زائران، هدیه‌دادن چادر به زائران، مسافرکشی رایگان، هدیه‌دادن به نام‌های رضا و دیگر نذرها را دارند که همه به ارادتی گره خورده است که از اعماق قلب تک‌تک زائران عاشق برمی‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->